Doppresent

God morgon!
I lördags så döptes en av mina bästa vänners lilla dotter. Vad kan man då ge en liten flicka? Jag ville att det skulle kunna vara något som hon kunde använda nu, något som kunde ge henne trygghet och en mysig sak att kunna bevara (om den inte är så sliten så den är i bitar) tills hon blir äldre.
Så jag sydde denna snuttefilt.
....
Jag har en filt som min mamma sydde till mig när jag var liten, den betyder fortfarande enormt mycket för mig. Jag hade den till mina dockor när jag var liten och nu som vuxen har jag haft den på kökssoffan och i soffan. Nu menar jag inte att denna någonsin kan ersätta något som ens mamma eller pappa har gjort, utan detta symboliserar min kärlek till denna lilla fina varelse.
...
Idag så är jag tvätterska här hemma och har precis zickzackat kanterna på 2 nya tyger som sak in i maskinen oxå. Det kommer bli lite kuddfodral och kanske grytlappar. Vi får se vad jag får för mig att göra!
...
Ha en bra dag!
Mian

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0