Hjärtekatten

Detta hittar du på Hjärtekattens hemsida
Ibland tar livet oväntade vändningar. Som när ett litet barn föds med hjärtfel och måste tillbringa sin första tid i livet på barnhjärtavdelningen på Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus. När sådant händer är det lätt att känna sig osäker och rädd – och då behöver man trygghet. Någonting att hålla sig fast vid. Någonting som påminner om att det lilla barnet är unikt och speciellt. Inte bara sjukt. Någonting konkret och pedagogiskt men samtidigt mjukt och tröstande. Någonting som en Hjärtekatt.

Hjärtekatten är en handvirkad katt som på ett pedagogiskt sätt kan påminna om tiden på sjukhuset. Vi vill egentligen alla helst att varje nytt litet hjärtebarn ska få med sig en egen Hjärtekatt när de åker hem från avdelning 323 på Drottning Silvias Barn- och ungdomssjukhus i Göteborg, men det föds omkring 1000 hjärtebarn i Sverige varje år och vi inser att det är för många maskor för oss att virka. Vi har därför satt upp målet att försöka få ihop 100 handvirkade Hjärtekatter att skänka till avdelningen. Men vi behöver hjälp.

Om de behöver hjälp med att virka katter så ska jag hjälp dom!!
Kan du virka? Hjälp då till!!


Kommentarer
Postat av: Caroline

Vad kul att höra att du också valt bort sockret =) Dom flesta tycker det är ett tok-drastiskt beslut men det är ju bara sunt! Jag gottar i mig raw food godis istället, har du testat det?

2011-04-28 @ 17:19:00
URL: http://www.amigurumipyssel.blogspot.com
Postat av: Fiff

Kul att du tittade in hos mig :-) O roligt att du också hjälper hjärtekatten! O angående ugglor så håller jag helt med, de ser verkligen paffa ut ;-) sött!

2011-05-01 @ 08:55:06
URL: http://fiffelochtrad.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0