Minnenas bok

Jag skrev någon rad för någon vecka sen om att få vara med i barns uppväxt genom illustrationer i böcker.
Denna Barnviseboken har varit del av min uppväxt. Min mamma sjöng mycket för mig när jag var riktigt liten och när jag blev äldre så sjöng vi mycket ihop medan mamma spelade piano.
Nu när Pyttarna kommit in i våra liv så har många av dessa visor kommit till liv igen i mitt huvud. Jag kommer inte ihåg alla texter eller melodier utan lite bitar ut varje visa. Sist de små var på besök hos mamma och pappa så fick jag för mig att gå och titta om "vår" sångbok fortfarande fanns i bokhyllan, det gjorde den.
Dessa illustrationer har etsat sig fast på min näthinna, jag tycker de e helt underbara. Illustratören är Ulla Urkio.
Mamma har skrivit på insidan av pärmen några visor som vi brukade sjunga. Helt underbara minnen! Jag blir helt varm i kroppen när jag ser det handskrivna.
Om jag någonsin får barn, då ska jag lära mig spela gitarr så jag kan sitta och spela och sjunga för och med mina barn. Jag vill att mina barn också ska få chansen att minnas deras barndom med sång och glädje, precis som jag gör nu.
Jag hoppas ni får en skön fredag och en härlig helg!!
Mian

Kommentarer
Postat av: Caisa

Hattjakten, läste jag och älskade när jag var liten. Sven Nordqvist, samma som Pettson med lika många små detaljer i teckningarna. Jag älskade att leta smådjur av fantasifulla slag i gräset.



Pluran hon älskar Stina Wirséns enkla illustrationer. Fast hon blivit något för gammal för texterna i boken gillar hon fortfarande att titta på bilderna.

2011-03-19 @ 09:06:04
Postat av: LärMigTeckna

vilken rolig design du har med boken i början hihi ^^ kände mig som fyra år på nytt och tyckte det var helt spännande och se vad som fanns på andra sidan!

2011-03-19 @ 23:30:47
URL: http://larmigteckna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0